woensdag 27 mei 2009

Xymon verdient een Community Choice Award

Yep, mijn primaire job is System Manager en vanuit die hoek bestaat de behoefte om een goede, bruikbare tool te hebben om alle te beheren systemen te voorzien te controleren. Heel vroeger was ik een BigBrother aanhanger. Maar dat project, hoewel het nog steeds bestaat, is m.i. een stille dood gestorven.

Hobbit bleek wel een actieve ontwikkelcurve te kennen, is een 100%-upwards compatible Big Brother-kloon en heeft daarnaast vele verbeteringen t.a.v. het origineel. En al enkele jaren ben ik dus een zéér tevreden Hobbit, oh nee, Xymon-gebruiker. Xymon ging tot voor kort door het leven als Hobbit, maar door allerlei advocaten-bullshit mocht de naam Hobbit niet meer gebruikt worden. Legal stuff, zoals dat heet. Braaaaaaak. Zo, dat lucht op.

Enfin, Xymon ziet er opmerkelijk hetzelfde uit als Hobbit en verzorgt voor een willekeurig bedrijf van klein tot (erg) groot de monitoring van het complete machine park, inclusief trends en tevens de signalering van verstoringen. Ik heb er een stuk over geschreven voor de LanVision. En nu dus vraag ik jullie ook te stemmen op Xymon als dé tool voor de Community Choice Awards, want Xymon is het dat meer dan waard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten