zaterdag 16 mei 2009

Wacom Intuos3 A4

Een aantal dagen heb ik lopen wikken & wegen of ik mijzelf een tekentablet cadeau wil doen. Vijftien jaar geleden vertelde een (inmiddels oud-)collega opgewonden, hoe fijn het was om met een pen te tekenen en te verven op zijn Mac. Het is diens euforie die zich in mijn geheugen heeft genesteld en die weer helemaal naar boven kwam toen ik een advertentie zag van een Trust tekentablet voor slechts 50 euro...

Nu heb ik niet iets speciaals voor of tegen het merk Trust, maar zelfs een kleine uitgave als deze wordt uitgebreid tegen het licht gehouden en nauwgezet onderzocht. Nu blijkt dat op dit moment een gerenommeerd merk als Wacom de lijn vernieuwd waardoor vorige modellen nu met 50% korting worden aangeboden. De kloof tussen beide merken wordt op dit moment wel erg klein. Ok, je betaalt dan iets meer, maar je krijgt ook meer. Zoals daar zijn:
  • een groter werkoppervlak (geen A6 maar A4!)
  • verbruiksonderdelen zijn los na te bestellen (stiftjes van pen; zouden die slijten?!),
  • een A-merk (!!!)
  • ergonomisch
  • kan eindelijk met Pixelmator gemakkelijk verven en foto's retoucheren
  • handschriftherkenning (Apple's Inkwell)
  • enz. enz...
Kortom: ik had mezelf (weer eens) helemaal wijsgemaakt dat dít de bestelling was die mijn (ons?) leven wellicht ging veraangenamen en bij elke keuze die ik gemaakt had, was de stap naar het eerstvolgende model zo minimaal dat het oorspronkelijke uitgangspunt van ± 50 euro, snel verlaten was. Koortsachtig heb ik vóór 17 uur bij Kamera- Express een Wacom Intuos3 A4 tekentablet besteld zodat ik hem de volgende dag in huis zou hebben...

Alle mail-afhandeling bevestigt dat het pakket onderweg is. Track & Trace laat ook zien waar het pakketje zich bevindt maar er moet blijkbaar nogal wat gesorteerd worden alvorens de aflevering plaats gaat vinden. Zucht, misschien moet ik toch wachten tot maandag!?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten