zondag 31 mei 2009

Wilders Wondere Waan Wereld

Eenieder die mij een beetje kent, weet dat ik al sinds 1986 Apple-gebruiker ben; een die-hard, zeg maar. Vanuit dat licht bezien is het niet vreemd dat ik Apple-sites volg en één van de betere in Nederland is, zo niet de beste, macwereld.nl. Apple-verslaglegging zónder de opgeklopte jongensachtige sfeer die op andere Apple-sites heerst. De kracht van de site zit hem voor mij in het gescheiden houden van het feitelijke nieuws (macwereld.nl) en de persoonlijke mening van de auteur (Pliep.nl). Vooral de laatste site volg ik met buitengewone belangstelling en hij prijkt zelfs op de voorpagina van mijn blog. Waarom? Waar gaat dit stukje heen, hoor ik jullie denken? Lees nog even door...

Het hele gedoe om Geert Wilders irriteerde mij tot voor kort mateloos. Als-ie een scheet laat staan de radio-microfoons open; als-ie plas doet, lopen de camera's. En ál die media-aandacht gaat totaal voorbij aan de inhoudsloze volksmennerij die hij tentoonspreid. Totdat ik deze column van Pliep las en ik volslagen ontspande. Analytisch, puntsgewijs wordt het hele PVV-programma gefileerd tot op het bot.

Voorstel: open twee browser sessies; in de ene Plieps-column en in de andere die het PVV-pamflet. Vergelijk en relax. En kom nou niet bij me aan dat je PVV hebt gestemd want dan vind ik je echt een ongelooflijke zak hooi!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten