zondag 17 mei 2009

Doe het zelf...

In het kader van voorjaarschoonmaak, het huis opfleuren, zomerklaar maken enz. dacht ik het naambordje hiernaast zonder al te veel problemen simpel te kunnen bevestigen. Ziet er fraai uit, wordt geleverd met twee nogal lange schroeven en schreeuwde om aan de deurpost bevestigd te worden. De schroef bovenaan was geen enkel probleem; het venijn zat hem in de staart...

De onderste schroef die maar moeizaam in het hardhouten kozijn schoof, wordt gehinderd door twee ringen waaraan het naambordje hangt. Al mijn normale schroevendraaiers zijn niet lang genoeg of hebben een handvat die te dik is om door de ring te kunnen. Mijn elektrische schroevendraaier komt te kort, zelfs met magnetisch verlengstuk, en zit tegen het uiteinde van het bordje. Gelukkig bedacht ik mij dat (A) ik de meegeleverde schroef ook kon bewaren en vervangen door een veel korter exemplaar en (B) dat mijn vader ooit een ultiem lange schroevendraaier had bijgevijld zodat deze ook als kruiskop-schroeven te gebruiken is. Zo gezegd, zo gedaan. En inderdaad hing de houder toen alsnog redelijk snel. Totdat ik het uithangbordje zelf wilde bevestigen, wat niet lukte...

Zoals de foto ook aangeeft, zit het hardhouten kozijn zes à zeven centimeter dieper dan de muur en de opening van de ringen waaraan het bordje moet worden bevestigd zit aan de muurkant. Omdat het bordje niet door de muur draaien kan... moest inderdaad de houder eerst weer los worden geschroefd. Je weet wel, dat hardhouten kozijn, waar de schroeven goed vast zitten %#$#@%%^&^!

Even later als de houder en het bordje naar tevredenheid hangt, overheerst het lome, goede gevoel. Ik ben een klusser !-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten