vrijdag 5 juni 2009

Museumnacht in Leiden

Vanmorgen bereikte mij een mail die mij vrolijk stemde, namelijk die van de komende museumnacht van zaterdag 4 juli 2009 20:00 tot zondag 5 juli 2009 01:00 uur. Ik had nog nooit van dit fenomeen gehoord? Musea doen van alles om meer publiek te trekken, dus dit zal ook wel weer een poging zijn. Of die kansrijk gaat zijn durf ik te betwijfelen. Mensen die toch al naar musea gaan, komen toch wel. Misschien ben ik ook niet de doelgroep, kwamen langzaam the little grey cells op gang... Zucht, waar men op uit is zijn weer de jongeren (ik krijg bijna een ongezonde behoefte lid te worden van Max) getuige de afterparty's en de reclame.

Afterparty's kan ik zelf ook nog wel bedenken; er zijn gelukkig gelegenheden genoeg in de nabije omgeving. Hoewel, het kan erg gezellig zijn met gelijk gestemden op een klein oppervlak getuige de befaamde LOTR-nacht of de meezing-versie van Mamma Mia, beiden in het Trianon-theater.

Hmmm... Nu is er van de deelnemende musea nog welgeteld één die ik wel zou willen bezoeken, n.l. het Sieboldhuis; de rest is al lang afgevinkt. En het idee om een biertje in de Hortus te drinken blijft me aanspreken. Toch maar even in de agenda zetten ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten