vrijdag 26 juni 2009

MJ no more

Tanja en ik hebben de Volkskrant. Beter gezegd: zij heeft papieren versie van de Volkskrant, ik lees de digitale versie vk.nl. Maar vanmorgen is het toch fijn om een tastbaar exemplaar in handen te hebben als de nieuwswaarde bovengemiddeld is. Je laat je eens achterover zakken in je gemakkelijkste stoel, vouwt de krant uit zodat je in één oogopslag het gehele artikel kunt overzien zodat de volle ernst volledig tot je kan doordringen. MJ is niet meer.

Ik heb nooit wat gehad met MJ. Ik had het toen meer met artiesten als Madness, Men at Work en dergelijke. Eigenlijk voor elke andere artiest, behalve MJ. Want daar waren mijn zussen al voor. En de hele wereld. Dus was ik tegen MJ. Objectief gezien maakte hij heel dansbare, gave muziek en pas op latere leeftijd kon ik hem ook waarderen. Dat durf ik nu wel toe te geven. Geert Vermeulen van De Nieuwe Snaar deed in hun toneelshow Hackádja de Moonwalk van MJ perfect na. Ook op videoclip gebied heeft hij 't een en ander betekend en anderen geïnspireerd. Maar een blog is niet objectief. Objectieve blogs zijn saai, boring en meer van dat. Dus volhard ik in mijn oude opvatting: who the fuck is MJ?

Voor mij is er maar MJ. Het liefje van Spiderman die hij maar niet kan krijgen, want dat ging zo in die dagen. Smachter-die-smacht... hmmm... hop weer een nieuwe comic. Misschien dat deze week...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten