donderdag 2 juli 2009

Lattenbodems!

Altijd geweten dat er genoeg op beddengebied te koop is. En omdat ik wel veel zelf wil doen nu het bed gemaakt moet worden, maar niet alles, vandaag het plan opgevat om twee lattenbodems te scoren. In het snikhete weer naar de beddengigant die vandaag, zoals elke dag, uitverkoop hield. En dan sta je daar: goedkoop en goedkoper, tot duur, duurder en duurst. Beuken, grenen, geniet, verzonken, verstelbaar met of zonder motor. Wat wilt u? Ja, lekker slapen natuurlijk maar geen enkel bed wordt zo aangeprezen en in elke prijsklasse slaap je naar omstandigheden heerlijk. Na een half uur wisten wij het zeker: onze zolder met zelf gemaakt bed zou worden uitgerust met elektrisch verstelbare hoofd- en voeteneinde, al vast rekening houdend met het feit dat het tien jaar zal meegaan en we mogelijk in die jaren gebruik (moeten) maken gaan van deze luxe! Want, zijn we bijvoorbeeld ziek, dan krijgen we acuut malle kuren dat het hoofd drie en de benen vijf centimeter omhoog moeten, onafhankelijk van elkaar, want anders worden we dus niet beter anno 2009. En het is uitverkoop, dus het had ook nog eens twee keer zo duur kunnen zijn. En thuisbrengen? Dat is toch gewoon twee keer rijden meneer? Bareuh...

En dan hebben we nog zo'n sessie te gaan, maar dan voor matrassen. Ik verheug me nu al op schuimrubber, pocketvering, springvering, traagschuim maar in ieder geval geen binnenvering want de elektrisch verstelbare 28 beukenhouten latten voor ergonomisch ligcomfort sluit de laatste uit. Op basis van alleen de naam al gaat mijn voorkeur nu uit naar traagschuim; zalig!

P.S. Nog net even (sorry, Tanja...) de oude met de nieuwe bodems vervangen in het oude bed. Gewoon om te kijken of de motor het doet en of het past. Dus vannacht de eerste nacht op een gedeeltelijk vernieuwd bed. Zou het voelen als een prinses op de erwt of slaap ik een gat in de dag?
P.S.2. Zie nu dat je ook bodems met dwarslatjes hebt, die over de rand van omlijsting heen gaan zodat je de rand niet zo voelt. Onze huidige latten vallen helaas binnen de omlijsting dus er verandert niet zo veel. Dus ben ik er niet gerust op; het voelt niet goed. Ai ai ai... is dit de eerste barst in mijn bed idylle? Morgen meer...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten