maandag 6 juli 2009

Als ik twee maal met mijn fietsbel bel...

...nou dan weet je het wel, zong Max van Praag in de jaren 50. Een grappig, vlot, lief liedje waaraan ik moest denken toen ik las dat de één na saaiste gemeente van Nederland is opgenomen in het Guinness Book of Records. Eén na saaist, omdat we sinds Herman Finkers weten dat de allersaaiste gemeente Almelo is. Maar Nieuwegein heeft zich voor mij definitief opgeworpen als gemeente die een poging heeft ondernomen om Almelo van de troon te stoten.

Men heeft namelijk 992 "wat-moet-ik-anders-op-mijn-vrije-zaterdag-doen?"-mensen bereid gevonden hun fietsbel(!) te laten klingelen. Tjonge. Het oude record stond op 885. Wat hebben we vandaag toch weer ontzettend veel bereikt: het record is verpulverd met 107!!! Zie je het voor je?

Statistisch gezien moet een substantieel deel hiervan Wilders-stemmers zijn. Ongeveer 30% gezien de laatste stemming voor Europa. Dat zijn dus 300 mensen die vinden dat vrouwen met hoofddoekjes onaangepast zijn aan Nederland. Ondertussen staan diezelfde 300 idioten, samen met de 600 andere malloten, op hun vrije zaterdag zinloos herrie staan te maken voor hun fifteen minutes of fame. En als ze niet aan hun fietsbel staat te frunikken, zijn ze wel aan het zaklopen, koekhappen of andere typische Hollandse recordpogingen aan het ondernemen.

Het lulligste van deze belachelijke recordpoging is natuurlijk de zinsnede "Het fietsbelconcert werd gehouden in park Oudegein.". Get a life...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten