woensdag 12 augustus 2009

Invisible Shield or no shield at all?

Na de aanschaf van de iPhone was mij verteld dat deze 4-8 weken levertijd zou hebben en dat zou mij voldoende tijd moeten geven om een goede bescherming te kiezen voor dit dure speeltje. Omdat ik destijds al gehoord en het resultaat van Invisible Shield gezien had op een iPod, besloot ik internet af te struinen naar Horror-verhalen om mijn als altijd euforische buien naar een realistisch niveau terug te brengen. Er moest wel iets mis zijn; het kán toch niet dat iets van $28,50 zo'n beschermend effect kan hebben...?

Het spreekwoord zegt niet voor niets "zoekt en gij zult vinden", dus ja hoor, daar kwamen ze.
  • Iemand sneed de speciaal vormgeven en uitgestanste, beschermende folie maar direct bij zodat de uitstulpels weg waren; anders was het toch niet aan te brengen. Te vergelijken met het aanbrengen van boeklon op een waardevol boek in je collectie; alleen dáár, waar het makkelijk plakken is, maar niet daar waar bescherming nodig is: de hoekjes en randen.
  • Een ander schreef: "I'm fairly talented, but couldn't master this". Waar ze dan precies talented in was, zal altijd wel een raadsel blijven maar het leek er op dat ze met een scherm vol luchtblaasjes bleef zitten. Iets wat ik totaal niet kon rijmen met de hoeveelheid lovende kritieken.
  • Op diezelfde site is er iemand die meldt: "It completely destroys the good looks of the device".
Het moge duidelijk zijn: ik had de aanschaf al verricht vóórdat ik naar bovenstaande op zoek was gegaan...

Ik nam mij voor om een aantal zaken in acht te nemen:
  • Blijf rustig, de luchtbellen verdwijnen na 12-24 uur en mogelijk nog na enkele dagen.
  • Laat je iPhone in zijn originele doosje drogen, zodat je een natuurlijke omsluiting van het apparaat hebt.
  • Lees de gebruiksaanwijzing. Blijf rustig als het niet direct lukt.
  • Leer de palming-techniek, bijvoorbeeld hier en hier.
  • Blijf rustig. Gebruik voldoende vloeistof bij het aanbrengen.
  • Denk aan hoe je vroeger gekleurde plastic beestjes op de douchewand of de ruiten van auto's aanbracht!
En zo was het afgelopen maandag dat het pakketje, na een week over de wijde wereld gereisd te hebben, mij mocht aandoen: mijn Invisible Shield!

Diezelfde maandagavond heb ik eerst de voorkant aangebracht. Dat was makkelijk, had ik begrepen en ondanks de korte, simpele handleiding en tips, is de allerbelangrijkste en ik herhaal hem nog even: blijf vooral rustig! Het lukt namelijk niet direct, omdat je je iPhone niet wilt verzuipen in het vocht. En tóch is dat wat je bijna moet doen, wil alles soepel verlopen. En ook de buitenkant van het folie moet vochtig zijn, anders kun je de luchtbellen niet wegwrijven.

Vanmorgen heb ik tevreden naar de voorkant gekeken. Die zag er fraai uit, dus moest gisteravond de achterkant er op en dat is geen sinecure. Vooral het kalm blijven is een niet te onderschatten voorwaarde voor het behalen van succes! Ook een schone werkomgeving trouwens met (meegeleverde) pluis-vrije doek, slik, dat is niet helemaal naar wens gegaan maar op dat moment kan je dat toch niet meer terugdraaien.

Want het begin gaat wel; je hebt immers ervaring van de dag ervoor :-), maar de rondingen, uitsparingen en uitstulpsels vereisen héél wat aandacht. De camera opening moet vrijblijven net als de hard- en zacht-knoppen, de connectoren voor de voeding en de hoofdtelefoon. Nou, voordat dat probleemloos blijven zitten ben je een uur of 1,5 verder.

Bekijk eventueel de filmpjes op YouTube. Sinds 11 augustus 2009, 19:12 zit er een Invisible Shield rondom mijn iPhone, joehoe! Victorie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten