zaterdag 5 juni 2010

Toch maar niet België...

Liet ik in mijn vorige blog-actie nog weten te willen emigreren naar België, lees ik vandaag dat 48% van de Belgen van de stemplicht af wil?! Het moet echt niet gekker worden in de wereld, want waar hebben onze -of in dit geval hun- Belgische voorouders nu voor gevochten? Hebben ze hemel en aarde moeten bewegen om te mogen stemmen en dan mag dat eindelijk sinds 1830 -als je maar geld meebracht, dat wel...- en dan willen ze er anno 2010 vrijwillig van af...

Kost natuurlijk wel veel moeite, dat stemmen. Daar ben je jaaaaaren mee bezig, het is lastig als je te laat thuiskomt voor het eten wat je kan missen, want dan vind je de hond in de pot en zo. En soms moet je zelfs door weer en wind naar de stembus. Nee hoor, heel goed afschaffen die stemplicht. Gewoon thuisblijven, met een zak chips voor de buis, simpel sms-en wie je als premier wilt hebben. Of anders bellen naar een 06-nummer!!! Dat is het!!! Dat daar niet eerder aan gedacht is. Kan je twee of zelfs drie keer je stem uitbrengen...

Ik heb een voorstel: Willen jullie Wilders van ons overnemen? Hij had toch al aspiraties om België te willen inlijven met al zijn knokploegen en dergelijke. Wel, ik zeg "wieberen die witgeverfde Wilders" zo snel mogelijk Nederland uit... hup, de Schelde over en nooit, nooit, nooit meer laten terugkeren!

Noemen we dat niet een win-win -situatie? Kan ik ook nog eens gewoon blijven wonen waar ik woon ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten