woensdag 3 februari 2010

Curverdozen en Albert Heijn van het web

Had ik op 29 januari al bericht dat ik via het web Curver boxen wilde aanschaffen; gisteren zijn ze bezorgd in een grote kartonnen doos: vier 70 liter dozen met wieltjes voor onder het bed op het zolder. Héérlijk voorbestemd om bijvoorbeeld de overtrekken, hoezen e.d. van het bed op te slaan.

Ideaal:
  • Curver kwaliteit
  • gewoon in het weekend besteld terwijl de winkels dicht waren
  • boxen die je in de gewone winkel niet snel tegenkomt (meestal slechts B- of C-merken)
Bij het openmaken van de doos en het uitpakken ervan, moest ik een grote Iek ervaren. Er bleek ergens in het transport een grote oeps te zijn begaan, want 1 van de 70 liter boxen was gescheurd, het handvat kapot en de deksel ervan heeft de klap ook niet overleefd. Netto heeft 75% van de bestelling het wel gehaald, maar die 25%... Dat valt meer op. Wonderlijk dat ik altijd meer oog lijk te hebben voor die 25% procent, het negatieve en niet blij kan zijn op dat moment met de dozen die wel al bruikbaar zijn. Meteen denk ik dan dat de hele bestelling terug moet, dat de klantenservice mij laat bungelen en met een kluitje het riet instuurt, dat ik het niet pik, enzovoort.

Tot overmaat van ramp was bij de AH-thuisservice (Om 18:00 uur: ding dong, AH-thuisservice!) een doos kwark opengegaan en over de inhoud van de plastic tas verspreid. Daar lagen mijn zalige druiven, besmeurd met aardbeien kwark; dat kon je ruiken. En de Curver-doos was ook nog eens stuk. Mopper!

Tot zover mijn ge ach- en wee-geklaag. Want de bezorger van AH-thuisservice
  • bood verontschuldigingen aan,
  • stelde veilig wat veilig gesteld kon worden en nam de rommel mee terug, 
  • bracht 'de schade' in mindering op de rekening,
  • was zeer voorkomend en beleefd. AH: chapeau! Ik kon en wilde ook niet boos zijn na zoveel vriendelijkheid.
    Dus direct daarna heb ik met mijn handige iPhone foto's gemaakt van de Curver-schade (daar werd om gevraagd bij eventuele reclamatie) en gemaild naar de klantenservice van de Curver webshop.

    En nu vanmorgen krijg ik een vriendelijke reactie in de mail waarin mij een nieuwe doos wordt toegestuurd! Is dat service of service? Ik ben hier zo opgetogen en positief verrast over, dat ik dit direct wereldkundig maak op mijn blog. Ik voel mij als klant goed geholpen, dus de pluim gaat naar de klantenservice van de Curver webshop! Klasse!

    En natuurlijk ook een pluim aan de bezorger gisteravond van de boodschappen van de AH-thuisservice !-)

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten