maandag 2 november 2009

Tentamen (Statistiek Vakinhoudelijk)

En vandaag dus de dag van de waarheid: het eerste echte tentamen, de eerste krachtmeting, ha, nu moest het gebeuren! Alle weken voorafgaand aan dit huzarenstukje, waren natuurlijk allemaal slechts kinderspel. Hier ging het echt om; hier was het om te doen. En vandaag de ontknoping...!

Tja, wat is er van te zeggen? De eerste gedachtes die overheersen zijn toch die van teleurstelling. En waarom? Omdat het wederom niet gaat over de inhoud, het wel of niet kennen, snappen van de stof. Maar omdat deze sukkel, die geen horloge bij zich had, zich zo in een som vastbeet die taalkundig niet correct was opgesteld, dat het moeilijker leek dan dat het uiteindelijk was. Navraag leerde dat ik eigenlijk opnieuw kon beginnen. En toen ik hoorde dat er nog maar een half uur te gaan was, versnelde ik naar een tempo die mij absoluut ongekend vreemd was: drie sommen in 30 minuten... welnu, dat geeft te denken; dat verzeker ik je. Ik heb vanaf dat moment geprobeerd sommen te scoren, punten te halen en ik heb niet alles compleet kunnen doen. Helaas, helaas...

En de uitslag? Die is nog niet bekend, natuurlijk. Maar een 5,5 zou moeten kunnen en dan ben ik erg, erg blij zeg ik je. Dan lig ik onder de tap! Ha! In ieder geval zit het eerste tentamen er op. Weer wat leergeld -letterlijk- betaald (wekker mee, tijd plannen per som enz) en misschien toch nog succes?! En anders de herkansing; nu een lekker tukje doen en maandag kwartaal 2!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten