zondag 8 november 2009

De NVvW-dag


Raar voelde het wel, een beetje vreemd eigenlijk om tussen ± 350 vrouwen en mannen rond te lopen samen met Tanja op mijn eerste NVvW-dag. Het klinkt m.i. nog het meest naar de Nederlandse Vereniging voor Huisvrouwen (het bestaat nog!), maar dat laatste is vervangen door Wiskundeleraren en dan is het ineens heel anders.

Tot voor, als in een droom ben je bezig met je werk en je studie maar vandaag wordt je even bezien als docent. En dat voelt onwennig en vreemd. Ik ben immers slechts student. Maar ja, ik voel me ook nog steeds 25 en het schijnt dat dat ook een tijdje geleden is, dus misschien straal ik toch iets anders uit dan ik voel.

Ik kom van mijn opleiding allerlei bekenden tegen, zowel mede-studenten als docenten van mijn opleiding aan de HU. Maar ook een vriend die nu, sinds de uitzending op 11 september j.l. van Met het mes op tafel terecht een landelijke bekendheid is geworden, een heel andere rol vertolkt namelijk die van gerespecteerd Wiskundige en toets-deskundige.

Zelfs Jan van de Craats loopt hier rond en van hem heb ik nog Analyse I en II gehad, maar dat was dus in 1982, slik, 27 jaar geleden...

Maar was levert zo'n dag dan op? Allerlei interessante lezingen, seminars en workshops over rekenen (Hoe doet men dat nu tegenwoordig op de lagere school? De staartdeling-discussie. En ga zo maar door). Een markt met allerlei zaken als 3D-puzzels (zoals een plattegrond van berglandschap in drie dimensies), breinbrekers, boeken, tijdschriften, leveranciers van leerlijnen, Casio promoot de nieuwste Grafische Rekenmachine. En natuurlijk ook gewoon netwerken (Hé, hallo? Hoe gaat het?)

Kortom: "de huishoudbeurs voor Wiskundigen" en Tanja en ik hebben weer eens een ander uitje dan naar de film ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten