donderdag 6 oktober 2011

Waar was jij op 6 oktober 2011?

Vannacht was ik even wakker; de laatste tijd zijn er wat slaapproblemen. En hoewel ik weet dat het niet verstandig is om op zo'n moment het nieuws te controleren, voelde ik wel een dusdanige behoefte dat ik mijn iPhone pakte en daar stond het sombere nieuws te lezen.

Een buitengewoon scherpe, heldere foto. Summiere tekst, zoals het waarschijnlijk door hemzelf geregisseerd zal zijn. Steve Jobs is niet meer onder ons.

Sinds 1985 ben ik bevangen door het Apple virus. Voor mij vertaalt dat naar "de specificaties ondergeschikt zijn aan het gebruiksgemak." Uitgezonderd van een enkele fikse dip, toen Steve het huidige Apple verliet en ik thuis geen Mac... maar ook geen PC had..., is mijn vertrouwen in het merk rotsvast gebleven. Voor mij zal dit een dag zijn wat voor sommigen 9 september is. Waar was ik en wat deed ik toen ik het nieuws vernam.

We hebben kunnen zien dat de nieuwe leider Tim Cook et al. het stokje hebben overgenomen, afgelopen dinsdagavond. Maar om de dag na de aankondigingen dit wereldnieuws te moeten vernemen blijft wrang; het leven overkomt je.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten