woensdag 5 oktober 2011

Studie Status Update


Afgelopen twee jaar ben ik bezig geweest met de leraaropleiding aan de HU. En al tijden zie je bij mij geen status updates meer hieromtrent. De verklaring is heel simpel: ik heb een jaar studieverlof genomen.

Het tweede jaar is grotendeels afgerond, de studieresultaten waren nog steeds goed te noemen, maar de vonk die ik nodig heb om te kunnen studeren, te bewegen is weg.

Dat voelt heel raar, onwennig: niet meer elke ochtend vroeg opstaan en aan de studie te gaan. Om daarna weer naar het werk te gaan en door te pakken, 's avonds laat. Maar ook wel weer goed. De vermoeidheid komt er uit. Mis ik de studie? Mijn studiemaatjes, zeker wel. Ook sommige docenten en vakken. En ook de gang naar Utrecht zelf had een zekere bekoring.

Mijn studieresultaten blijven 7 jaar geldig. Voor die tijd moet ik duidelijk hebben wat ik wil. En als ik alsnog besluit de studie af te ronden, hoe ga ik dat dan aanpakken?! Of blijf ik lui op mijn krent zitten nu het weer kan? Wat de keuze ook wordt: ik heb er veel van geleerd. En dat kan niemand mij afnemen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten