donderdag 9 december 2010

Omgekeerde wereld!?

Nu ik uitgelachen ben wil ik even vertellen waarom ik voortdurend in de lach schiet. Het gaat om dit artikel waarin wordt geprobeerd uit leggen waarom Telecom bedrijven zielig zijn.

Telecom bedrijven, hierna noem ik ze 'Graaiers', verdienen goudgeld aan al die mobiele apparaten die we met zijn allen geweldig vinden om te hebben en te gebruiken (ja, ik ook). Maar omdat ze ook wel inzien dat ze het vel over onze neus halen met al die dure gadgets, zijn op zoek naar nog andere klanten, ik bedoel, melkkoeien anders dan u en ik. Enerzijds hebben ze vraag gecreëerd en nu we ook met zijn allen daadwerkelijk gaan vragen (surfen, mailen, twitteren enz) moeten degene die het gebruik van dit apparaat nu zo leuk maken, een soort vermakelijkheidsbelasting gaan betalen. Dus Apple (iPhone), Google (zoek & vind), Twitter (blaat in het kwadraat) moeten dokken.

Alsof bijvoorbeeld Volkswagen en Ford de Nederlands staat gaat betalen voor de files die op de weg staan? En Miele en Zanussi betalen aan de NUON voor het slurpende energie en watergebruik? En Hoewel, eigenlijk geen gekke gedachte... ;-) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten